Dialog cu viata

Standard

Azi noapte in somn am dat de-un strain

Spunea ca e aer si apa si chin.

Straniul personaj cu numele Viata

ce lucra cu multe fire de ata

Mi-a spus c-am trait tot ce am visat.

Eu l-am prins de par si l-am intrebat:

-Minune pierduta in pasi de saman,

suflare-ntre valuri, ajunsa la mal,

ma lasi fara vlaga, ma porti, ma arunci

si iar ma culegi…unde ma tot duci?

tu vezi cum ma zbat si-apoui iar plutesc,

ma privesti zambind, imi spui sa iubesc,

cu fum ma atragi si imi daruiesti

visuri cu-mprumut…de ce le rapesti?

El s-a strecurat din stransoarea mea

si din ochiu-i stang lacrima-i curgea.

M-a privit duios si m-a domolit;

mi-a vorbit frumos, aproape soptit:

-o, tu, biet copil, chiar crezi ca nu stiu

de nenorociti? dar e prea tarziu

sa mai schimb ceva. Nu, nu ma amuz

cand te vad plangand si te stiu ursuz

dar cat timp traiesti trebuie sa stii

cum e sa te zbati, sa te-mparti in mii,

sa pierzi uneori, sa gusti, sa atingi,

sa te-aprinzi usor, sa topesti, sa sting.

Vei vedea in timp ca tu ma conduci.

Eu trag niste sfori. Le urmezi sau fugi.

2 răspunsuri »

  1. Doamne…..i’m so dumb….Am recitit-o cu atentie:-| E foarte tare…. Stiu ca am mai zis asta, dar data trecuta am omis unele detalii. It’s a whole story. i love it! really….Damn, cum de nu am vazut pana acum. (nu am luat nimic, jur):))

Lasă un răspuns

